Hoe je Google Search Console gebruikt om jouw blogverkeer te laten groeien in 2021.

Als je een blog hebt, wil je waarschijnlijk meer bezoekers … klopt dat? Het vergroten van het blogverkeer is een redelijk goede manier om jouw bedrijf en daarmee het inkomen te laten groeien. Wil je weten wat de meest effectieve En minst tijdrovende manier is geweest die ik heb ontdekt om mijn blogs te laten groeien? Zoekmachine marketing en optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de snelste, gemakkelijkste, meest lonende en minst arbeidsintensieve manier om een ​​blog te laten groeien en de algehele zoekmachine marketing. En wil je weten wat een van de beste tools voor SEO is? Dat is toevallig ook gratis? Ja, Google Search Console.

Wat is Google Search Console?

Google Search Console (GSC) is de nieuwe versie van wat vroeger bekend stond als Google Webmaster Tools. Het is onlangs volledig vernieuwd en heeft een mooie make-over gehad om het er veel meer uit te laten zien alsof het in de 21e eeuw thuishoort. De nieuwe versie is ook veel gebruiksvriendelijker. Google Search Console is een gratis zoekmachine marketing tool waarmee je de prestaties van de website op Google kunt volgen en waarmee je jouw SEO-strategie kunt verfijnen en het blogverkeer kunt vergroten. Het bijhouden van de cijfers is een geweldige eerste start, maar het is echt leuk om de informatie die GSC je geeft te gebruiken om de SEO daadwerkelijk te verbeteren en het websiteverkeer te vergroten!

Optimaliseer resultaten die geen klikken ontvangen

De gegevens die je in GSC kunt krijgen, kunnen je gemakkelijk laten zien welke zoekopdrachten tot veel zoekvertoningen voor de website leiden, maar niet veel klikken, dwz hoge vertoningen/ lage CTR. Deze informatie is handig omdat het je vertelt op welke berichten je moet concentreren op verbetering – door berichten met hoge vertoningen en lage CTR’s te verbeteren, kun je mogelijk duizenden extra klikken ontgrendelen zonder veel extra werk!

Optimaliseer resulaten die bijna op pagina 1 staan.

Wist je dat 75% van de Google-zoekers in de zoekresultaten niet verder kijkt dan pagina 1 ? Door posts te optimaliseren die net op pagina 2 vallen, kun je ze hopelijk naar pagina 1 verplaatsen – wat resulteert in een veel groter aantal impressies en klikken!

Zoek trefwoorden waarvoor je rangschikt, maar waarvoor je geen bericht hebt.

Selecteer ‘queries’ en sorteer op POSITIE met # 1 bovenaan. Kijk in de lijst naar de zoekopdrachten (beschouw ze als trefwoorden) waarvoor je hoog scoort. Heb je geen bericht dat is geoptimaliseerd voor elk van deze hooggeplaatste zoekwoorden? Ik wed dat je ergens in deze lijst een aantal zoekwoorden hebt waarvoor je rangschikt, maar geen zinnige zoekmachine marketing of post.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*